TILSLUTNING ER Nøkkel

Hvis du har brukt litt tid på å kjøre en elbil som ikke er en Tesla Model S eller Tesla Model X , vil du vite at lading kan være noe av en hit eller savner affære. Bortsett fra det enorme antallet RFID-smartkort du trenger å ha for å sikre tilgang til de mange forskjellige offentlige ladenettverkene der ute, er det bare en håndfull ladeleverandører som er proaktive når det gjelder vedlikehold og reparasjon. Det er ganske vanlig at en ladestasjon bruker måneder uten handling og venter på reparasjon etter å ha mislyktes av en (vanligvis godartet) grunn.

Teslas proprietære:

Teslas proprietære (men open source) supercharger-nettverk er annerledes. Med rikelig med innebygd redundans, er Teslas Supercharger-nettverk ikke bare pålitelig

Hastighet:

men inkludert i prisen på alle nåværende Tesla Model S og Tesla Model X solgte. Det er også den raskeste ladeprotokollen som er i bruk, og er i stand til å lade biler med en hastighet på rundt 170 mil på bare en halv time.

Selv om Tesla har bekreftet at Supercharger-maskinvare vil bli inkludert som standard for hver Model 3, er det litt forvirring om Supercharger-tilgang kommer til å bli inkludert i kostnadene for Model 3, eller om den kommer med en engangs aktiveringsavgift (noe Tesla har gjort det tidligere med sin nå avviklede Model S 60).

613 Supercharger-steder over hele verden:

3600 faktiske supercharger-boder - det er få steder i det kontinentale USA, Europa, Japan, øst-Kina eller sørøst-Australia, du kan ikke gå med en Tesla-elbil. Da Model 3 lanseres, har Tesla-administrerende direktør Elon Musk lovet å utvide nettverket dramatisk. Mot slutten av 2017 har Musk forpliktet seg til mer enn å doble antallet Supercharger-steder rundt om i verden, og firedoblet antallet Tesla Destination-ladere, der kundene kan lade bilene sine i hastigheter på opptil 58 mil i timen, også gratis gratis.

Her er en vi alle er enige om: med 215 miles av prosjektert rekkevidde per ladning (basert på den rimelig realistiske EPA-testsyklusen) er Tesla Model 3 en bil som vil dekke alle de daglige kjørebehovene til hvert eneste medlem av vårt team. Mens de fleste av oss lykkelig kjørte rundt i mange elektriske biler med kortere rekkevidde de siste årene problemfritt, har vi gjort det mens vi er oppmerksom på hvor den neste ladestasjonen er, hvor full bilens batteripakke er når vi drar huset og den konstante risikoen for at en ladestasjon vil svikte på oss når du gjør turer lenger enn 80 mil.

Område:

Med en 215 mil lang rekkevidde - omtrent avstanden folk flest vil føle seg komfortable med før de trenger en 45-minutters lunsj / toalett / kaffepause - Tesla Model 3, som Model S og Tesla Model X  før den blir en bil der rekkevidden slutter å være en bekymring. I alle unntatt de mest ekstreme bilturer - som du planlegger på forhånd uavhengig av hvilken type bil du kjører - vil en avgift over natten være mer enn nok til at du kan behandle Model 3 som en hvilken som helst annen bil, noe som betyr serendipity , endringer og omveier i siste øyeblikk er ikke lenger en elbils verste fiende.

Sett fra siden ser Tesla Model 3 ganske lik Tesla Model S, et design som vi alle er glad i her på Transport Evolution. Og for det meste er resten av Tesla Model 3 også en ganske fin bil. Mens vi alle er ganske enige om nesen (vi håper alle at Teslas lovede revisjon gjør den mer tiltalende og mindre ... plateaktig) elsker vi alle de dørhåndtakene - som er mindre kompliserte og plagsomme enn Model S de - og inkluderingen av den forrige bagasjerommet (eller frunk).

Comments