MER ENN ET KVARTALMILJONER MEN NU TILMELDT FOR ET STED I MODELLEN 3 KJØ.
De fleste på laget er også for bakenden, selv om tre av de fem av oss ikke er så glade for at Model 3 er en sedan snarere enn en lukeback. Hvis Tesla endret det til en lukeback, er vi imidlertid alle enige om at linjene er ganske nær det vi forventer av bilindustrien i California.
Europeisk sportsbil:
Det er 'klassisk Tesla' hvis du vil, med en liten europeisk sportsbil (de foran lysene) kastet inn for godt mål. På markedet synes vi at det til slutt vil okkupere - nemlig premium-segmentet på startnivå som for øyeblikket er okkupert av BMWs 3-serie Sedan, Audis A4 og Mercedes-Benz C-klasse - vi tror det er riktig design å ta på seg alle tre tyske bilprodusentene.
Etter å ha tenkt på det i noen dager, har hvert medlem av teamet vårt sagt det samme om mangelen på førervendt instrumentering: Tesla må planlegge en heads-up-skjerm for Tesla Model 3.
Mens Tesla fortalte deltakerne torsdag kveld at relevant informasjon som hastighet og kilometertelleravlesning kan vises på den sentrale berøringsskjermen for føreren å se, er vi alle enige om at plasseringen av skjermen ikke er helt riktig for behagelig, uforstyrret visning mens bilen kjøres. Følgelig har vi alle kommet til at Model 3 sannsynligvis vil få sin egen heads-up-skjerm før den går i produksjon.
Vi er overbevist om at det er en oversikt-visning på veien:
Ikke bare forbedrer heads-up-skjermer sjåførenes sikkerhet ved å projisere et tilsynelatende bilde foran bilen på frontruten, slik at sjåføren kan fokusere mer på veien videre, men de er også en vanlig funksjon på premiumbiler (og stadig mer på høy -end mainstream-modeller også).
Med tanke på at vi alle er ganske geeky her på Transport Evolution, er det noe vi er ganske begeistret for for Model 3. Legg til det faktum at Elon Musk lover at vi vil finne ut mye mer om Model 3 i en "del 2"-avsløring hendelse nærmere produksjon, og vi er nesten sikre på at vi har rett.
Vi vil prøve å ikke bli for tårevåne om dette - eller for evangelisk - men Model 3 er en bil som ganske bokstavelig talt kan forandre verden. Forutsatt at Tesla kan bringe den til markedet i tide, på budsjett, og i den typen volum som er nødvendig for å sikre at alle kvartalsvise reservasjonsinnehavere kan få bilen sin innen et år eller to etter den offisielle lanseringen, Tesla Model 3 kunne være for moderne tid hva Model T Ford var på begynnelsen av 1900-tallet.
Og vi sier dette vel vitende om at ikke alle i teamet vårt vil ha en modell 3.
Vi forklarer det. Tilbake i 1909 da Model T Ford først ble lansert, solgte den for rundt 823 dollar i den grunnleggende ‘runabout’-varianten. I følge den amerikanske regjeringen var gjennomsnittslønnen (i alle bransjer) i USA ett år senere 574 dollar per år, med de høyeste inntektene som samlet inn mer enn det dobbelte av, mens de lavest betalte arbeidere flere hundre dollar mindre.
Hvis vi tar gjennomsnittlig lønn, representerte Model T rundt ett og et halvt lønn for den gjennomsnittlige amerikaneren. Mens vi ser tilbake på Model T som den bilen som alle hadde råd til, var virkeligheten en annen. Opprinnelig var det en bil som bare de rikeste hadde råd. Etter hvert som tiden gikk og bilen ble billigere, hadde flere og flere amerikanere råd til det. Og dermed begynte den moderne tidsalderen for bilen.
Comments
Post a Comment